O G Ł O S Z E N I E
Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej w Sokółce
Osiedle Centrum 17
informuje, że w dniu 28 marca 2019r. odbędzie się II przetarg
na ustanowienie i zbycie prawa odrębnej własności lokalu użytkowego posadowionego w parterze budynku Nr 2 przy ul. Kołłątaja w Sokółce, o powierzchni użytkowej 185 m2, wraz ze związanym z tym lokalem udziałem w nieruchomości wspólnej, która stanowi grunt oznaczony jako działka nr 234/5, obr. 34 – Sokółka, oraz części budynku i urządzenia, które nie służą wyłącznie do użytku właścicieli lokali – za cenę wywoławczą 303.770 (słownie: trzysta trzy tysiące siedemset siedemdziesiąt) zł.
- Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest złożenie pisemnego zgłoszenia udziału w przetargu zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik do Regulaminu przetargu na wyłonienie nabywcy prawa do lokalu mieszkalnego, lokalu o innym przeznaczeniu lub garażu (dalej: „Regulamin”) i wniesienie wadium w wysokości 30.377 (słownie: trzydzieści tysięcy trzysta siedemdziesiąt siedem) zł na konto Spółdzielni Nr 67 1020 1332 0000 1302 0026 7823 w terminie do dnia 27 marca 2019r. Za datę wpłaty wadium rozumie się dzień uznania rachunku bankowego Spółdzielni.
- Przetarg ustny nieograniczony odbędzie się w dniu 28 marca 2019 o godz. 8:15 w siedzibie Spółdzielni Centrum 17 w Sokółce.
- Osoby przystępujące do przetargu winne zgłosić się z dowodem osobistym i dowodem wpłaty
- Postęp kwoty licytacji nie może być niższy niż 1.000 (słownie: jeden tysiąc) zł.
- Wylicytowaną kwotę oraz dodatkowe koszty należy wpłacić w ciągu 30 dni od dnia przetargu na konto Spółdzielni Nr 67 1020 1332 0000 1302 0026 7823.
- Wadium wpłacone przez wygrywającego przetarg zostanie zaliczone na poczet ceny nabycia.
- Wadium pozostałych oferentów zostanie zwrócone po rozstrzygnięciu przetargu.
- Wadium nie podlega zwrotowi w przypadku, gdy przystępujący do przetargu nie uczestniczył w nim, a także w przypadku, gdy wygrywający przetarg w terminie 30 dni od daty wygrania przetargu nie wpłaci na konto Spółdzielni zaoferowanej w przetargu kwoty lub uchyli się od zawarcia umowy w formie aktu notarialnego, w tym także poprzez niedostarczenie wymaganych do zawarcia umowy dokumentów.
- Zawarcie umowy o ustanowienie i przeniesienie odrębnej własności lokalu w formie aktu notarialnego z wyłonionym nabywcą nastąpi w terminie i w miejscu wyznaczonym przez Spółdzielnię.
- Koszty przygotowania dokumentacji związanej ze zbyciem lokalu, wyceny wartości rynkowej lokalu oraz koszty za ogół czynności notarialnych dokonanych przy zawieraniu umowy, a także koszty sądowe w postępowaniu wieczystoksięgowym, obciążają nabywcę. Na nabywcy będzie spoczywał także obowiązek zapłaty podatku od czynności cywilnoprawnych PCC w wysokości 2% wartości transakcji.
- Transakcja podlega zwolnieniu z opodatkowania VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt. 10 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. 2017 poz. 1221 z późn. zm.). Spółdzielnia zaznacza, że w przypadku zmiany do daty transakcji przepisów prawa w zakresie opodatkowania sprzedaży lub w przypadku gdy organ podatkowy wyda, także po zawarciu umowy sprzedaży, inne stanowisko w kwestii opodatkowania transakcji, nabywca zobowiązuje się do pokrycia należnego od sprzedaży podatku od towarów i usług.
- Szczegółowe zasady przetargu określa Regulamin, który jest wyłożony w siedzibie Spółdzielni, Os. Centrum 17 w Sokółce, pok. nr 4.
Szczegółowe informacje udzielane są pod tel. 85 711-24-91 lub bezpośrednio w biurze Spółdzielni /pokój nr 4/.
Lokal będący przedmiotem przetargu można oglądać w dniach: 25-27.03.2019r. po wcześniejszym zgłoszeniu w Dziale Technicznym Tel. 85 711 3421.
Spółdzielnia zastrzega sobie prawo odwołania przetargu bez podania przyczyny, a także jego unieważnienia w przypadku, gdy postępowanie obarczone jest wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy.
Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej w Sokółce informuje lokatorów,
że do dnia 08.09.2018 roku należy zakończyć wszelkie prace związane z remontem centralnego ogrzewania w mieszkaniach.
Od dnia 10.09.2018 roku MPEC będzie uzupełniał wodę w sieci oraz instalacji wewnętrznej w budynkach Spółdzielni.
Zarząd prosi lokatorów o ustawienie pokręteł zaworów grzejnikowych na „4” lub „5” w celu ustabilizowania ciśnienia wody centralnego ogrzewania.
Niezastosowanie się do w/w zaleceń spowoduje, iż Spółdzielnia Mieszkaniowa nie będzie ponosiła odpowiedzialności za wynikłe szkody.
PGE Dystrybucja S.A. wydała nowy komunikat o planowanych wyłączeniach prądu w miesiącu lutym 2018 r.
Można się z nim zapoznać pod linkiem:
https://pgedystrybucja.pl/Informacje-o-wylaczeniach/Lista-wylaczen?rejon=Bia%C5%82ystok-Teren
Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej ukończyło wcześniej prace remontowe. Woda ciepła jest już w sieci.
PLANU REMONTÓW NA 2019 ROK
Z PODZIAŁEM NA NIERUCHOMOŚCI
Remonty zlecone.
- Docieplenie ścian osłonowych podłużnych + remont wiatrołapów + wymiana stolarki okiennej w piwnicach i na klatkach schodowych + remont balkonów + malowanie elewacji ścian szczytowych:
[20] - ul. Broniewskiego 16 - 1 143,52 m2 + malowanie - 291,20 m2
[20] - ul. Broniewskiego 18 - 1 143,52 m2 + malowanie - 291,20 m2
[20] - ul. Broniewskiego 20 - 1 143,52 m2 + malowanie - 291,20 m2
[20] - ul. Broniewskiego 22 - 1 859,12 m2 + malowanie - 353,60 m2
[20] - ul. Broniewskiego 24 - 920,56 m2 + malowanie - 246,00 m2
6 210,24 m2 + malowanie - 1 473,20 m2
1 a/. Wykonanie Certyfikatów Energetycznych Budynku: szt. 5
- Wymiana drzwi wewnętrznych w wiatrołapach budynków:
[20] – ul. Broniewskiego 16 – szt. 3
[20] – ul. Broniewskiego 18 – szt. 3
[20] – ul. Broniewskiego 20 – szt. 3
[20] – ul. Broniewskiego 22 – szt. 4
[20] – ul. Broniewskiego 24 – szt. 2
Razem - szt. 15
- Wymiana stolarki okiennej:
- ilość podań złożonych w 2018 roku – 38 szt.
- Obudowy śmietnikowe:
- ul. Pocztowa 5
- ul. Kołłątaja 40
- ul. Kołłątaja 38
- ul. Os. Centrum 12
Propozycja planu robót konserwacyjnych zleconych do realizacji w 2019 roku:
- przegląd instalacji i aparatów gazowych – 1 747 szt. + 164* szt.
- przegląd sprawności wentylacji – 2 480 mieszkań
*lokale, w których lokatorzy wymienili kuchenki elektryczne na gazowe
Wymiana wodomierzy w ramach legalizacji:
- wodomierze zimnej wody - 1 751 szt.
- wodomierze ciepłej wody - 1 583 szt.
Razem - 3 334 szt.
Strona 4 z 6